dimecres, 5 de novembre de 2008

Jo sí que Odio Barcelona (colla de farsants!)

Veig esparverat que una colla de moderniquis —la promo parla de joves escriptors/es talentosos/es— ha perpetrat un llibre que es titOla Odio Barcelona. Deixant de banda que és un llibre guai del paraguai i que vol ser transgressor (com el look Silenci? dels talentosets/etes), m’aventuro a afirmar que és un frau; un frau perquè odien Barcelona des de l’estimació profunda a Barcelona, l’estimen tant que voldrien que no fos —tant— odiosa. I, això, és un putu frau. Modèstia a banda, aquest llibre s’ha de fer des de l’odi visceral i irracional que, per exemple, professa un servidor cap a Barcelona —i no cap a un bon grapat de barcelonins, no se m’ofenguin, com la meva germana i família. Parlar de l’odi des de l’odi és tan aclaparadorament elemental com parlar d’«em falta una cama» des de «m’han amputat una cama», i no des de «tinc dues cames de collons».
Editors, tingueu-ho en compte per a properes aventures i, sobretot, per a propers càstings per fer realitat aquestes aventures.

6 comentaris:

Àlex ha dit...

Vironer, s'ho hauria de fer mirar... Tant d'odi no pot ser bo per la bufeta de la bilis... Pensi que li passarà com a mi, que si es mossega, s'enverina...

Josep ha dit...

M'he llegit una de les parts (cada co-autor fa la seua) i n'he fullejat les altres.

És un llibre mudarnillu perfectament prescindible. Cau en el recurs (progre i també capitalista, quina paradoxa) de fer pròpia la crítica que et fan, d'integrar (i comprar) el teu enemic.

Però sospite que no serà cap best-seller. Això sí, segur que vendran 200 exemplars. Els 200 que comprarà la Xarxa de Bibliotques Populars, ajuntaments sociates, diputació de Barcelona i d'altres guinguetes institucionals i parainstitucionals.

gatona ha dit...

Vironer vigili perquè com vostè ja sap sovint rere l'odi s'amaga l'amor...

Anònim ha dit...

Aquí, la germana Vironera: ja tinc les maletes a punt per fugir de la gran merda cosmopolita de merda. Germà Vironer, estic amb vós.

quitus ha dit...

tampoc sería la primera vegada que algú odia alló que tan "agradablament" s'esta follant (preferiblement pel "trajano").

el llibre no té bona pinta, però si l?Ampar Moliner pot seguir currant i fent veure que té personalitat propia, que collons, segur que algún dels escriptors d'aquest llibre serà el modern català/ana Palahniuk (això sí 30 anys després que els chistes d'en Chuck hagin perdut la puta gràcia).

Josep ha dit...

Transports Metropolitans reparteix gratuïtament el primer capítol del llibre Coses que et passen a Barcelona quan tens 30 anys de la LLUCIA RAMIS.

Sort que la truja aquesta odia Barcelona...